sreda, 12. junij 2013

Sladke, sočne,dišeče jagode in jagodna marmelada

Čas ko zorijo jagode. Najejte se jih do sitega,sedaj so najboljše. Jagode imenujejo tudi superživilo, ker vsebujejo vitamin c ter rastlinske fenole in so vir folne kisline. Uživanje njih zmanjšuje tveganje za bolezni srca in ožilja ter nastanka raka ker vsebujejo elaginsko kislino. Zato je sedaj čas za porcijo okusnih, dišečih, sočnih jagod.
Kljub muhastem vremenu, so le te na bližnji kmetiji lepo dozorele, povpraševanje po njih pa je bilo tudi večje od dnevne ponudbe, zato se je bilo potrebno za večje količine naročiti. Tako smo se že prejšnji teden sladkali z njimi, pa pecivo sem tudi spekla, okusno čokoladno rolado s pariško kremo in narezanimi svežimi jagodami (ob priliki napišem recept).Za slikco pa nisem bila dovolj hitra, so bili sladkosnedi hitrejši,tako da bo v prihodnih dneh sledilo "ponovi vajo v peki".
Nekaj sem jih zamrznila in shranila v vrečke, nekaj pa sem jih predelala v okusno, dišečo jagodno marmelado, pravzaprav džem z večjimi koščki jagod.

Jagode sem očistila, večje prerezala na pol,jih stresla v večji lonec, dodala limonin sok in približno polovico odmerjenega sladkorja. Jaz ga dodam manj, kot je to v običajnih receptih cca 1,8 kg na 3 kg jagod ali še manj, odvisno kako sladke so jagode in sok dveh limon .To sem počasi kuhala kakih 20 minut, vmes pa sadeže narahlo pretlačila samo toliko, da so jagode izpustile sok. Ob koncu kuhanja sem dodala še preostal sladkor zmešan z zgoščevalcem. Tega običajno ne dodajam v marmelade ali džeme, vendar jagode ne vsebujejo dovolj pektina in zato se marmelada ne bi zgostila (izkušnje prejšnjih vkuhavanj). S še vročo sem napolnila male kozarčke, jih zaprla s pokrovčki,(katere običajno na notranji strani obrišem še s krpo namočeno v alkohol) in pokrila z odejo.
Sedaj pa spečem samo še domač dišeč polnozrnat kruh in ...



 
 
 

Ni komentarjev:

Objavite komentar