petek, 16. september 2022

Mali užitki

     Deževni dnevi so idealni za male užitke, lenobno razvajanje, branje, kuhanje ali peko in seveda ustvarjanje. 
    Včeraj pečene drožaste bombetke, domači jagodni džem, dišeč in pomirjujoč zeliščni čaj (semena komarčka in zel dobre misli z dodatkom sirupa smrekovih vršičkov)




pa malce kuhanja ozimnice bolj natančno ajvarja. Jajčevci so letos bogato obrodili in spodnji recept za ajvar je več kot štirideset let nazaj zaupala moji mami zaupala gospa iz Srbije in je res dober. Količine v receptu so res velike, no jaz jih zmanjšam in običajno kuham iz 1/4 recepta.
Recept 
12 kg rdeče podolgovate paprike
4 jajčevci
1 in 1/2 zavitka popra
1 velika glavica česna
4 pekoči feferoni
2 litra olja
Papriko in feferone očisti in skuhaj do mehkega v 3 litrih vode in 1/2 litra kisa. Jajčevce popeči in olupi, ter nato vse skupaj zmelji(jaz sem tu uporabila kar palični mešalnik). Dodaj začimbe, soli po okusu in kuhaj še 3 ure. Na koncu počasi dolivaj segreto olje in kuhaj še 5 minut.
Pa še nekaj mojih izkušenj za recept iz 1/4 količin: paprike cca2,5 kg, 2 jajčevca, 2 stroka česna in mali pekoči feferon. Solila in poprala sem po okusu in na koncu sem dodala mogoče dober dcl segretega olja, se mi je zdelo da bo 1/2 litra preveč, seveda pa je vse odvisno od gostote omake. Če ima kdo rajši bolj pikanten ajvar pač doda več popra, feferonov in česna, mi imamo raje bolj blag okus. Je pa kuhanje ajvarja ena velika packarija, obvezno je potrebno posodo med kuhanjem pokriti sicer bo štedilnik in vse okoli rdeče od "vulkanskih izbruhov" med kuhanjem, pa še opečete se lahko kar pa ni niti najmanj prijetno. 


deževni dnevi pa so bili letošnje poletje prava redkost












 


Ni komentarjev:

Objavite komentar