nedelja, 2. september 2012

Pa specimo domače žemljice

Turobno sobotno jutro je bilo ravno pravšnje, da se lotim peke. Nekaj hitrega, kar bomo lahko jedli že za zajtrk. In sem se odločila za male dišeče žemljice. Ko mi zmanjka kruha in nimam veliko časa se lotim žemljic.
Tu ni potrebno narediti kvasca, ampak kvas nadrobim kar direktno med moko in zamesim testo.

1kg bele moke TIP 500
4 dag kvasa
1,8 dag soli
1-2 dag sladkorja
0,5 dl olja- jaz uporabljam oljčno olje
cca 4 dl tekočine (mleko ali voda)
Za bolj mlečni okus lahko dodamo mleko v prahu(na 1 kg moke cca 2žl. mleka v prahu)

 

Testo še pregnetem in naredim dolg svaljk premera cca 8 cm katerega narežem na koščke in naredim
krogljice.
 

Za izdelavo utora je najbolje uporabiti lesen valj premera cca 2 cm (pri meni je to ročaja neke stare metle odrezan v dolžini cca 30 cm, katerega sem zdrgnila z brusnim papirjem, ter detergentom in je v uporabi že leta).
Z valjčkom katerega predhodno pomokamo, pritisnite v sredino kroglice najprej z ene, in nato še z druge strani.

 
Slika je malo slabša, ampak za predstavo bo že...
 
 
Žemljice nato pustim vzhajati cca 10 minut. Jaz imam za ta namen ploščo stiropora oblečeno v prozorno folijo. Ta plošča je toplejša od kuhinjskega pulta.
 
Ko prelagamo žemljice na pekači, naj bo zgornja stran žemljic, na pekaču spodaj (jih obratno polagamo, kot vzhajajo).
Pečemo jih cca 8 minut (lahko tudi dlje- po občutku in odvisno od pečice) na začetku na temperaturi 230 stopinj, katero potem znižamo.
 
In za zajtrk imamo na mizi že tople dišeče žemljice. Skupaj z domačo jagodno marmelado je to res pravi posladek.
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 

Ni komentarjev:

Objavite komentar