ponedeljek, 10. junij 2024

Sivkin sirup

     V tem času na vrtu cveti prava sivka (Lavandula angustifolia), ki je začimba, zelišče in dišavnica ter tako primerna tudi za uporabo v kulinarične namerne. Je blago pomirjevalo, ki miri in uspava. Uporabljamo jo v kozmetične namene, kot eterično olje, v čajnih mešanicah ali pa kot sem letos prvič naredila sivkin sirup.
    Tukaj bodite pozorni da uporabite le pravo sivko in ne lavandina, ki je hibrid prave sivke. Prava sivka ima bolj blag nežen cvetni vonj, lavandin pa intenzivnejšega, to pa zato ker vsebuje kafro. Prava sivka cveti bolj zgodaj(maj, začetek junija), je nižja in cvetovi so bolj intenzivne vijolične barve, lavadin pa cveti kasneje, grmički so višji, cvetovi nežno sivo vijolične barve in imajo intenzivnejši vonj. Napram pravi sivki, ki pomirja, lavandin deluje stimulativno in poživlja.

Enostaven recept najdete na spletu, na splošno pa je narejen iz:

80 cvetov prave sivke

40g citronske kisline

dve večji limoni narezani na rezine

šopek poprove mete- (ni nujno)

sem pa dodala še žlička borovničeve paste za bolj intenzivno barvo( borovnice nesladkane kuhane in pretlačene)-ni nujno 

2 kg sladkorja

2 l vode

Sladkor in vodo sem zavrela(sladkor se mora stopiti), v še mlačno raztopino sem dodala sivkine cvetove in šopek mete. Ko se je mešanica ohladila sem dodala še limonine rezine in citronsko kislino. Premešala , pokrila in pustila 48 ur. Vmes sem večkrat premešala in potem nalila v manjše stekleničke.




barva sirupa je res intenzivna in tudi okus je zanimiv. Uporablja se lahko kot osvežilen napitek, razredčen z vodo, kot dodatek gin toniku, ali drugim poletnim pijačam, za osvežite, kot dodatek v sladice...


ker pa je v tem času zacvetel tudi ognjič, je v kombinaciji z intenzivno vijolično barvo sivke nastal en prav lep dišeč šopek.











    
    

 

 

Ni komentarjev:

Objavite komentar