nedelja, 6. september 2020

Jabolčna krostata in domače listnto testo

Ker imamo v tem času obilico domačih jabolk, pečem jabolčne sladice, kuham jabolčni sok in jabolčno marmelado, sušim krhlje, skratka skušam predelati čim več jabolk da ne propadejo in zgnijejo.





Tokrat je bil na sporedu že malce pozabljen recept za jabolčno krostato. Testo lahko kupite ali pa ga če vam dopušča čas in imate voljo pripravite sami domačega, kateri pa je seveda po okusu neprimerno boljši in vsekakor poplača vložen trud.

Recept za domače listnato testo. Zaradi dolgotrajnega postopka ga lahko pripravite kakšen dan prej

Iz 400g moke(nekateri uporabijo ostro),3 dl mlačne vode in žličke soli sem umesila testo, ga zavila v prozorno folijo in pustila počivati v hladilniku eno uro. 250g masla( v osnovnem receptu je 500g masla) sobne temperature sem samo na hitro pregnetla, ga med dvema plastema peki papirja oblikovala v pravokotno obliko,zavila v prozorno folijo ter dala v hladilnik.(V nekaterih receptih maslo ugnetejo z malo moke)Testo sem razvaljala v pravokotno obliko cca 1 cm na debelo, na sredino položila ohlajeno kocko masla, čez to zapognila testo ter ob robovih stisnila, nato pa previdno z valjarjem nekajkrat udarila po  sredini in nato razvaljala v podolgovat pravokotnik. Spodnjo ožjo stranico tega sem prepognila do sredine in prav tako zgornjo, da sta se stranici na sredini dotikali in ne prekrivali.Nato sem vse skupaj še enkrat prepognila (še sem pogledala s strani so se videle štiri plasti). Pri tem je potrebno paziti, da sproti s čopičem odstranjujemo moko, ki nam ostane na testu.Tako oblikovano kocko testa sem zopet zavila v folijo in dala za najmanj pol ure v hladilnik. Ta postopek sem ponovila štirikrat.

Testo sem razvaljala v debelini cca 0,5 cm in v velikosti pekača (moj je malo manjši kot standardni pekači pečic).

Na testo sem polagal (kot opeko)tenko narezane jabolčne krhlje, vse skupaj prelila z mešanico dveh rumenjakov, cca 400ml sladke smetane, nekaj kapljic vanilijeve arome in dvema žlicama sladkorja. Pekla sem cca 40 minut na 180stopinj . V tem času sem 200g domače marelične marmelade zmešala z žlico ali dvema ruma in pečeno krostato premazala s to marmeladno mešanico in potisnila sladico v pečico še za 10 minut. Pečeno in ohlajeno krostato sem narezala in posladek za po kosilu je bil gotov. Poleg se lahko ponudi kepica vanilijevega sladoleda ali kupček sladke smetane pač odvisno od okusa.









Ni komentarjev:

Objavite komentar