četrtek, 16. april 2020

Macerat iz marjetice

Ta čas so travnike prekrile drobne bele cvetoče marjetice, katere so sicer zaradi svoje velikosti(nizke rasti) kar malček spregledane. Če pa si vzamemo čas in marjetico pogledamo od blizu je to ena prekrasna s koškom belih in rahlo rožnato listkov ki obrobljajo kot sonce rumeno sredino.
Latinsko ime Bellis Perennis ji prav pritiče saj v prevodu pomeni trajnica lepote.



In ker so sedaj marjetice v polnem cvetu sem jih nabrala in čez noč posušila, naslednji dan pa namočila v hladno stiskanem oljčnem olju in po dveh tednih bo to pravi domači oljni macerat iz marjetic. Olje mora povsem prekriti namočene rastline.





Po navodilih Nine Medved iz https://www.magnolija.si/sem dodala nekaj kapljic vitamina E.
Kozarec z namočenimi rastlinami sem zavila v aluminijasto folijo ter postavila na stalno toplo mesto (ne na direktno sonce) za dva tedna.Kozartec je potrebno vsak dam premešati, pretresti.po dveh tednih olje precedimo in macerat shranimo v steklenico na hladno, temno meso.
Uporabimo ga v domači kozmetiki za marjetičino mazilo na primer http://www.irises.si/uncategorized/uporaba-navadne-marjetice-bellis-perennis-l-v-naravni-kozmetiki/

2 komentarja:

  1. Mojca, pri nas (v Javorjah) jim pravimo riglčki. Stara mama mi je vedno rekla da imajo listke rdeče zato, ker je od Jezusa kaplica krvi padla nanje, cvetijo pač okoli Velike noči. In jaz jih kot otrok nikoli nisem hotela trgat, ker so bili "krvavi" :-). Nisem pa vedela za tale tvoj recept. Hvala.

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala Hermina mi je všeč kako jih je opisala tvoja stara mama.

    OdgovoriIzbriši