sobota, 8. februar 2014

Kulturni praznik in peka šamrol

Danes na kulturni praznik sem imela tak lenobno uživaški dan. Malo jutranjega branja v postelji, pa potem ena kavica taka ta počasna, kater spiješ z užitkom, in potem malo ustvarjanja, pospravljanja, poslušanja glasbe in peka. Vse lepo počasi, brez hitenja, ja tak je bil moj praznik. Sedaj zvečer bom v miru prebrala še kaj iz Prešernovih Poezij, katere vzamem kar premalokrat v roke. Ne ne bom razpravljala o tem kako malo nam pomeni kultura, kako premalo cenimo Prešerna, slovensko besedo in domovino (to se vidi po izobešenih zastavah), kajti tudi to je kultura naroda ali kot je zapisal Prešeren:

Slovenci bodo brali bukve čiste,
ak nas ne hval jo naj me vzame zlodi!
Cel svet posnemal kranjske bo puriste.
Kar noč te vi umeti k svoji škodi,
kar ne dopade vaši slepi buči,
častili bodo pozni to narodi.

In ker se je spodoboilo da zatak praznik nekaj spečem sem spekla šamrole. Sicer sem razmišljala o peku kruha s figami in orehi (v čast in spomin Prešernu ker je imel menda rad fige), ampak bo to prišlo drugič na vrsto.
Torej šamrole. Pri testu sem postopek poenostavila in sem kupila kar zamrznjeno testo, ga odtajala razvaljala cca 3 mm debelo in razrezala na cca 2 cm trakove.


Le te sem navila na predhodno pomaščene tulce, jih premazala s stepenim jajcem ter posula s sladkorjem. Pekla sem jih na cca 180 stopinj, dokler se niso zlatorumeno obarvali.



Še vročim, sem odstranila kovinske tulce ter jih ohladila
medtem sem pripravila "šam"
Iz 200g beljakov in 802 g sladkorja sem stepla trd sneg (lahko dodate tudi sok limone), skuhala sem sladkoren sirup iz 1 dl vode in cca 320g sladkorja (segrevaš do 116 stopinj oziroma ko se potegne zanka), tega pa sem potem pošasi vlivala med mešanjem v trd beljakov sneg. Ko se je masa ohladila, sem jo nabrizgala v testene tulce in to je vse. Če želite jih lahko na koncu potresete še s sladkorjem v prahu.





  In dober tek vam želim.

2 komentarja: