petek, 8. januar 2021

Sladka drož peka

Od meseca marca, ko sem se lotila "izdelave" svojih droži in so le ti celo uspeli nisem kupila kvasa ker namesto le tega kot sem že omenila uporabljam droži. Ko uporabo, hranjenje in shranjevanje le teh osvojiš je to res enostavno. In mene prav fascinira, da lahko samo s pomočjo moke in vode narediš domači kvas oziroma kislo testo oziroma droži.
Pri začetku sem si pomagala s spletom nato sem si v krajevni knjižnici izposodila prvo knjigo Drožomanija avtorice Anite Šumer in po njenih recepti spekla kar nekaj slanega in sladkega peciva, pa seveda kruh. Za praznike pa mi je mož podaril drugo knjigo te avtorice Slana in sladka drožomanija, katera je nadgradnja prve.
Sedaj ko imam že nekaj izkušenj z drožmi preizkušam tudi druge recepte katere malce prilagodim po svoje. Seveda pa je potrebno pri peki z drožmi planirati malce v naprej, kajti priprava od drožnega nastavka pa do testa traja od dva dni naprej. Na primer če želim v nedeljo zjutraj imeti za zajtrk svež kruh moram že danes zvečer nahraniti droži za drožni nastavek, jutri čez dan zamesiti in vzhajati testo, ga nato shraniti čez noč v hladilniku in potem v nedeljo zjutraj lahko spečemo iz tega testa kruh.
Danes nisem pekla kruha, ker sem dva dni nazaj pripravila sladek drožni nastavek, nato pa sem zamesila testo kot za šarkelj(moka, mleko, drožni nastavek, malček soli, rjav sladkor, maslo, limonina lupinica, vanilija). Čez noč testa nisem vzhajala v hladilniku, ampak sem posodo pokrila in pustila na pultu.
Seveda se lahko testo pripravi klasično s pomočjo kvasa
Zjutraj sem pripravila nadev:

200g marcipana
1jajce
30gmasla
in še
krokant iz drobljenih mandljev
100g olupljenih in sesekljanih mandljev sem prepražila s 40g rjavega sladkorja in malce masla. Krokant sem nato ohladila ter ga v mešalniku gladko umešala.




Testo sem razvaljala v pravokotnik, ga namazala z marcipanovo maso, ter potresla s krokantom in zvila po krajši stranici. Zvitek je še nekaj časa vzhajal v modelu, katerega sem predhodno namastila ter potresla z drobtinami.
Pred peko sem po vrhu po vseh dolžini zarezala 1cm globoko, ter pekla na 180 stopinj 45 minut (čas pečenja je odvisen od pečice).


Po osnovnem receptu naj bi pečen kolač v celoti premazali z maslom in potresli s sladkorjem v prahu, vendar je bil za moj okus čisto dovolj sladek.







2 komentarja:

  1. Uf, bravo! Tole ti krasno uspeva. Tudi jaz se trudim z drožmi, pa mi enkrat rata, drugič ne, moraš met roko za droži :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kar vztrajajte, ni nič kompliciranega ko ti enkrat uspejo.Jaz jih uporabljam prav povsod.Danes pečem pinco, smo pač sladkosnedna družina😊.

      Izbriši